KOMPETENTLI YONDASHUV ASOSIDA BO‘LAJAK FIZIKA O‘QITUVCHILARINI ILMIY-TADQIQOT FAOLIYATGA TAYYORLASH METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH
1-ma'ruza
Talabani tadqiqotga tayyorlash tizimli, bosqichma-bosqich va metodik jihatdan puxta tashkil etilishi lozim.
ilmiy muammoni aniqlash;
maqsad va vazifalarni qo‘yish;
ilmiy adabiyotlar bilan ishlash (analiz, sintez);
gipoteza shakllantirish;
metodlar tanlash va qo‘llash;
eksperiment o‘tkazish;
statistik tahlil qilish;
ilmiy xulosa chiqarish;
taqdimot va himoya qilish ko‘nikmalari.
Talabalarda ilmiy qiziqish uyg‘otiladi.
Soha bo‘yicha dolzarb mavzular tanishtiriladi.
Fan o‘qituvchilari va ilmiy rahbarlar bilan uchrashuvlar tashkil etiladi.
Ilmiy to‘garaklar, olimpiadalar, seminarlar orqali rag‘bat berish amalga oshiriladi.
Talabaga:
ilmiy tadqiqotlarning maqsadi;
tadqiqot turlari (nazariy, amaliy, eksperimental);
ilmiy metodlar (analiz, sintez, induksiya, deduksiya, modellashtirish);
ilmiy izlanishlarning strukturasini
o‘rgatish ko‘zda tutiladi.
Talaba o‘zi:
mavzu tanlaydi;
adabiyotlar reyestrini shakllantiradi;
ilmiy izlanish rejasini tuzadi;
tajribalar yoki amaliy tahlillarni o‘tkazadi.
Olingan natijalar statistik qayta ishlanadi.
Ularning ilmiy ahamiyati aniqlanadi.
Natijalar grafik, jadval, diagrammalarda ifodalanadi.
Maqola, tezis, kurs ishi yoki bitiruv malakaviy ishi shaklida rasmiylashtiriladi.
Ilmiy-etika normalari (plagiat, havola, iqtibos) o‘rgatiladi.
Taqdimot ko‘nikmalari shakllantiriladi.
analiz va sintez
induksiya va deduksiya
taqqoslash
modellashtirish
sistemali yondashuv
kuzatish
eksperiment
anketa, test
interv’yu
pedagogik diagnostika
o‘rtacha qiymatlar
dispersiya va variatsiya
korrelyatsiya
regressiya
foizli tahlil
kichik ilmiy loyihalar
eksperimentlar
amaliy mashg‘ulotlar
grantlar bilan ishlash
pitching
biznes-reja tuzish
talabalarning ma’ruza va poster taqdimotlari
respublika va xalqaro konferensiyalar
Google Scholar
ResearchGate
Mendeley
Zotero
professor-o‘qituvchilar bilan birgalikda tadqiqot olib borish
laboratoriya ishlarida ishtirok
Kirish
Adabiyotlar sharhi
Metodologiya
Tadqiqot natijalari
Tahlil
Xulosa va takliflar
Foydalanilgan adabiyotlar
Talaba quyidagilar bo‘yicha baholanadi:
mavzuning dolzarbligi
metodologik asoslanganligi
eksperiment sifati
ishlangan adabiyotlar soni va sifati
taqdimot darajasi
yangilik elementi (ilmiy natija)